background

Olga Skřivánková

picture

S dětmi mi bylo odjakživa dobře a příjemně, snad i proto pro mě práce dětské sestry byla zpočátku jasnou volbou. Poté co se nám narodila první dcera jsem se začala více zajímat o možnosti vzdělávání dětí. Na montessori pedagogice mě nejprve oslovilo právě vzdělávání a také spousta užitečných tipů, jak jednat s dětmi jako s partnery. Čím více jsem montessori poznávala, tím více mě uchvacovalo, co všechno děti dokážou, když jim dáme důvěru a prostor. Všechny montessori střípky se spojily díky absolvování Mezinárodního montessori kurzu asistentů raného věku, vedeného AMI (Association Montessori International), jehož prameny sahají až k Marii Montessori. Pochopila jsem, že montessori pedagogika není jen záležitostí vzdělávání mysli, ale vzdělávání celého člověka. 

Díky tomu, že jsme měli k dispozici úžasné prostory v rodninném domku obklopeného lesy, v blízkosti koňských ohrad a daleko od ruchu civilizace, napadlo mě využít je pro děti. Kde jinde by mohlo být dětem, které potřebují také pobyt venku a průzkum přírody, lépe. Pak už jen stačilo poznat ty správné lidi a společně s nimi otevřít montessori jesličky a školku.

I dnes, když už máme něco za sebou, pořád ráda přicházím za dětmi a jejich spontánní zájem a objetí jsou pro mě tou největší odměnou a nejjasnější motivací do budoucna.

 

"Education is a natural process carried out by the child and is not acquied by listening to words but by experiences in the environment."

-Maria Montessori

picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
picture-gall
arrow arrow

Co je u nás nového

Naši partneři

partner
Operační program Vývoj, výzkum a vzdělávání - Šablony III
partner 2
Statutární město Brno poskytlo Montessori mateřské škole Semínko Brno, s.r.o. neinvestiční dotaci ve výši 33.600Kč pro účely minimalizace dopadu důsledků epidemie Covid - 19, které bylo možno využít výhradně pro provozní a materiální náklady.
partner 3
Projekt MAP II